På lørdag sendte PUMA ut to nye varianter av deres evoSPEED. Den ene som en signatursko til Sergio Agüero og den andre som en hyllest til Africa Cup of Nations. Nå sender de ut en variant til alle oss andre som ikke er Agüero eller som skal spille i det afrikanske mesterskapet. Dette er evoSPEED Rosa/Hvit/Navy.

Det har ikke vært mangel på tid i rampelyset siden oppdateringen kom i fjor, men det skal selvfølgelig ikke gjøres forskjell når PUMA leverer en nye generasjon av evoPOWER. Da hører det seg med at det skal lanseres en fargeoppdatering av evoSPEED, og det er nettopp det de har gjort nå.

Kjøp PUMA evoSPEED fotballsko her.

Teknisk er det ikke noe nytt med denne modellen. PUMA's lettvekter har fortsatt fokus på lettvekt, fleks og komfort. Tre elementer som har drevet evoSPEED siden første generasjon kom på markedet i 2012. Det som er nytt er den den meget skarpe fargen, som vil få Agüero, Falcao og resten av evoSPEED-teamet til å skille seg godt ut på banen:

«Jeg er stor fan av evoSPEED og er vill etter den nye fargevarianten. Den vil helt sikkert skille seg ut.», sier Agüero om de nye fargene, og Reus følger opp: «Det er alltid fett å ha fotballsko som ser bra ut, og jeg må si at PUMA virkelig har gjort en god jobb med denne varianten.»

Kjøp PUMA evoSPEED fotballsko her.

Selv om design har vist seg å spille en stor rolle på moderne fotballsko, så utgjør det selvfølgelig ikke alt. Med evoSPEED har PUMA skapt en fotballsko som garanterer å levere på toppnivå. Som Falcao beskriver det:

«Det viktigste med en fotballsko for meg er komfort. Materialet skal tillate deg et godt touch på ballen. Den skal være lett og knottene skal gi deg et godt grep i banen, og materialet skal holde seg på samme nivå uavhengig av værforholdene. EvoSPEED har alle disse kvalitetene. Det er en virkelig god fotballsko.»

Kjøp PUMA evoSPEED fotballsko her.

Fargeoppdateringen av den nye evoSPEED 1.3 skiller seg i stor grad ut, og det er ingen tvil om at den vil levere kvalitet til noen av verdens beste angripere. Er du blant denne gruppen? Hva synes du om designet – hit eller miss? Du kan dele tankene dine med oss i kommentarfeltet under, på Facebook og Twitter.