Den er tilbake! | Legendariske Scorpion gjør comeback

02.11.2020

Skrevet av Amar Rozajac

Nå er det på tide for at Nike skal ta oss med på en tur til memory lane, med lanseringen av den nye fargeoppdateringen Scorpion. Fargeoppdateringen er et nikk til en ikonisk reklamefilm fra Nike. En reklame som ble laget med 24 av de beste fotballspillerne i verden, en turnering i et bur, og en skorpion selvfølgelig. Høres vilt ut, sant?! La oss sjekke den ut.

Secret Tournament

Året var 2002 og VM nummer 17 ble holdt av Japan og Sør Korea. Mens VM nærmet seg så lanserte, Nike en reklame som ble en av de mest legendariske reklamene noen sinne! Reklamen het “Secret Tournament”, men var også kjent som “The Cage” eller “Scorpion KO”. Den ble spilt av 24 av de beste spillerne på planeten, som var delt opp i 3-mannslag. Vi snakker om spillere som Thierry Henry, Ronaldo, Paul Scholes, Francesco Totti, Patrick Vieira, Ronaldinho, Luís Figo og Roberto Carlos - og vi kan fortsette og fortsette!

De åtte lagene, som fikk navn slik som “Triple Espresso”, “The Onetouchables” og “Os Tornados”, kjempet i en 3v3 knockout-turnering - med bare én regel: første målet vinner! Alt dette inne i et stål-bur, på et militær skip, med Eric Cantona som dommeren, og Elvis Presley på høyttalerne. Hvis du ikke blir giret av denne komboen, så kan det være noe som feiler deg.

The Chrome look

Bortsett fra å være den beste reklamen noen sinne, med et ekstraordinært set-up, så introduserte også reklamen en skorpion logo, som ble en mytisk logo. Nå gjør skorpion logoen comeback i fotballverden.

Nikes seneste innovasjon Phantom GT lanseres i en helt ny fargekombinasjon som kalles Scorpion. Skorpion logoen fra 2002, slagord som “Secret Tournament” og “Engineered for skills”, finner man på utsiden av Phantom GT, som om det er brent inn i skoen. En liten gul skorpion-logo er også printet på undersiden av den svarte sålen. Overdelen av fotballskoen er stort sett laget i en sølv/chrome farge, med gule og sorte detaljer. Alt i alt; en fantastisk kul fotballsko.

Fortsetter under

Secret Tournament i 2020

Vi hadde elsket det hvis Nike lanserer en ny reklame, som ligner “Secret Tournament” fra 2002. Vi mistenker at noe er på vei. Nike har gitt oss en liste av 8 lag, og deres spillere. Denne gangen så snakker vi om spillere som Mason Greenwood, Pernille Harder, Kai Havertz, Lucy Bronze, Lautaro Martinez, Grace Geyoro, Rodrygo, Sam Mewis og Eduardo Camavinga. Noen av lagene er “The G-team”, “Precious Cargo” og “The Strikers Committee”.

Vi er ikke helt sikre på hva dette er enda, men hvis det bare er halvdelen av like vilt som reklamen fra 2002, så er vi helt med!

Teknologien på Phantom Scorpion og en ikonisk ball

Den nye Phantom GT Scorpion vil ha generative texture overdel, som gir deg bedre grep og kontroll på ballen. Sålen er laget av Nikes hyper-quick-system, for maksimum grep og akselerasjon. Sist men ikke minst, så er ytterdelen laget med elastisk Flyknit, som gir deg komfort og stabilitet. Alt i alt; en perfekt fotballsko!

Men Phantom GT kommer ikke alene. The Scorpion lanseringen vil også inneholde den ikoniske sølv-ballen med skorpion logoen fra ‘Secret Tournament’. Du vil også finne T-skjorter med ikoniske logoen på framsiden. En flott liten kolleksjon synes vi!

Sjekk ut hele Scorpion kolleksjonen her.