Adidas lanserer nytt Champions League univers

Folkene hos Adidas er tydeligvis veldig glade for at Champions League er i gang igjen, for de har nemlig feiret med å lage et online univers. Der kan man komme enda nærmere inn på Champions League med mange forskjellige funksjoner og konkurranser.

Champions League er i gang for alvor, og det til stor glede for fotballfans rundt omkring i hele verden. Med så mye god fotballl burde det være nok til å få tiden til å gå, men dersom du ikke kan få nok av Champions League, så har Adidas lansert et online univers, gamedayplus, der man kan komme nærmere inn på den prestisjefulle turneringen.

Primært så er det gjennom det sosiale nettverket Twitter at man kan bli en del av den fullstendige Champpions League opplevelsen. Profilen @adidasFootball kommer med oppdateringer om kamper, og gir sine følgere muligheten til å vinne spennende premier i takt med hvordan kampene utfolder seg.

Via Gamedayplus vil man kunne få alle detaljene fra Champions League kampene. Det er intervjuer med de viktigste aktørene, statistikk på spillerne via MiAdidas og ande funksjoner som tar deg så nærme Champions League som mulig, når du ikke kan være en av dem som står nede på banen og hører på Champions League hymnen.

Som en del av Champions League universet har Adidas hatt en snakk med sjeftreneren til Bayern München, nemlig Josep Guardiola. Han vet, om ikke annet, hva det kreves for å være suksessfull i en av verdens tøffeste turneringer. Både som spiller, og som trener har Guardiola løftet troféet, og nu skal han prøve å gjenta suksessen.

Men det er litt av en oppgave Bayern München har foran seg, i forsøket på å forsvare Champions League troféet. I løpet av den tiden det har hatt navnet Champions League er det ikke et eneste lag som har vunnet pokalen to år i strekk – en forbannelse Guardiola og Bayern München skal forsøke å bryte.

Med online-universet skjemmer Adidas bort alle Chapions League fans, og hvis man ikke kan få nok av den prestisjetunge turneringen, så er dette en god mulighet for å få med seg mer. Hvem tror du vinner Champions League i år? Og hva synes du om Adidas Gamedayplus? Del gjerne meningen din i kommentarfeltet under, og delta i diskusjonen på Facebook og Twitter.