Se Adidas Brazuca fotballen bli presenter med stil

Adidas Brazuca er ikke en hvilken som helst ball, det er VM-ballen. Derfor skal den ha en skikkelig presentasjon også. Det fikk den – Adidas hadde arrangert noe stort da Brazuca ble presentert sent i går kveld i Rio De Janeiro.

Det er noen produktlanseringer som er større enn andre, og dette var en av de store. Adidas Brazuca er ikke en hvilken som helst ball, det er en ball som har blitt ventet på i spenning, og derfor krevde det en festlig og overdådig presentasjon for å få den sparket ut i verden.

Det kunne Adidas levere for alle pengene, da Adidas Brazuca ble presentert i hjertet av Brasil, Rio De Janeiro. Mange fotballspillere, fotballinteresserte og glade brasilianere hadde møtt opp for å se sløret bli løftet av den nye og lenge ventede fotballen.

Hvis du kunne tenke deg å spille med den nye Adidas Brazuca fotball, så kan du se mye mer her – pris 999,- kr.

Blant de som var tilstede var vår egen Jakob, som selvfølgelig ikke kunne dy seg med å reise ned til Rio De Janeiro for å være en del av den store lanseringen. Heldigvis så hadde han husket kamera, og han er snart på vei tilbake for å sette sammen en video fra det store eventet med mange godbiter for fotballnerdene.

Det var ikke spart på noe på lanseringseventet. Det var blant annet disket opp med et overdådig og imponerende lysshow for å markere følelsen av den nye Adidas Brazuca-fotball.

Hvis du kunne tenke deg å spille med den nye Adidas Brazuca fotball, så kan du se mye mer her – pris 999,- kr.

Det var få som visste hva som kom til å skje på forhånd, og hvordan ballen så ut – men navnet hadde blitt lansert allerede. Det ble bestemt allerede i fjor etter en folkeavstemning som involverte intet mindre enn en million brasilianere, som bestemte at ballen skulle hete Brazuca som er slang for brasilianer, og er noe som blir brukt lokalt for å beskrive den glade brasilianske livsstilen.

Og det er proppet med brasiliansk rytme og sjel i ballen. Det er mange farger og designet er ikonisk og laget for å hylle den tradisjonsrike og lidenskapelige brasilianske kulturen. Fargene representerer ønske-armbåndet som er godt kjent i Brasil under det ikke altfor simple navnet fita do Senhor do Bonfim da Bahia.

Hvis du kunne tenke deg å spille med den nye Adidas Brazuca fotball, så kan du se mye mer her – pris 999,- kr.

Man har ventet lenge på gårsdagens event, krysset i kalenderen ble satt for flere år siden og utviklingen av ballen har vært en lang prosess. Dette er en av de mest testede Adidas-ballen som finnes når det kommer til teknologi. 600 av verdens beste spillere, 30 lag i 10 land har testet ballen for å gi tilbakemeldinger og forslag til forbedringer.

Ballen har en ny struktur med seks symmetriske og identiske paneler i tillegg til en annerledes overflate som er laget for å skape bedre grep, touch, stabilitet og ikke minst aerodynamikk. Ballen er laget for å matche de høye kravene som FIFA har til en ball, og det betyr selvfølgelig at ballen holder det høye nivået uansett værforhold.

Gårsdagens lansering av Adidas Brazuca ble i tillegg starten på en helt ny kampanje med tittelen ”Love Me or Lose Me”, som oversatt til norsk betyr elsk meg eller mist meg. Vi har absolutt ikke tenkt til å miste Brazuca ut av syne og i forbindelse med kampanjen kommer Adidas til å følge ballen når den reiser rundt i verden og møter mange spennende profesjonelle fotballspillere. Og alt dette skjer før ballen lander på åpningskampen i Brasil i juni.

Så fort Jakob er tilbake kommer han til å kaste seg rundt for å klippe sammen en video fra det store eventet i Rio De Janeiro, og vi har fått beskjed om at det er mye å glede seg til.

Adidas Brazuca fotballen ble presentert med et storartet event i Rio De Janeiro der mange fotballspillere, fotballfans og presse hadde møtt opp for å se den nye ballen. Hva synes du om den nye Adidas Brazuca? Og liker du det brasiliansk-inspirert designet? Del meningen din under og delta i diskusjonen på Facebook og Twitter.