Unisport Uncut er tilbake, og hvis du sitter og lurer på hva Joltter og Jakob har drevet med de to siste månedene, så trenger du ikke lure lenger. I den 8. episoden av Unisport Uncut tar de en snakk om en liten krig som er i gang, og så er jo en give-away som skal annonseres.
De siste to månedene har vært blant de absolutt mest begivenhetsrike og hektiske månedene i fotballens historie. Nike har og Adidas har tydeligvis besluttet seg for å gjøre 2014 til et sant kappløp for fotballskoene.
Med VM like rundt hjørnet har både Nike og Adidas valgt å kaste fotballskoene sine i fargeskrinet og presentere nye og spennende fargevarianter til ære for det kommende VM i Brasil. Det har blant annet blitt til en Fast Forward serie som hyller Nikes Mercurial-kolleksjon og de fire foregående VM-sluttrundene, og på Adidas' nye Earth Pack er fargene inspirert av den brasilianske regnskogen.
Men som om ikke det var nok, så har de to gigantene valgt å endre reglene for fotballsko. Og da snakker vi ikke bare om fargene, men selve materialet og formen på en fotballsko. På den måten ble krigen om den vevde fotballskoen satt i gang av Adidas i midten av februar, da de presenterte verden for Sampa Primeknit. Verdens første fotballsko med en strikket overdel.
En uke senere meldte Nike seg inn i kampen med sin Flyknit fotballsko med ankelsokk. Et konsept som Adidas akkurat rakk å presentere først, da de viste et bilde av konsept-skoen Primeknit FS. Og alle disse begivenhetene er noe av det Joltter og Jakob tar en prat om.
Og ja, så kom vi opp på 50.000 subscribers i starten av måneden og derfor lovet vi jo også en våre trofaste brukere en give away. Nemlig et par Tiempo Legend V signert av Jerome Boateng. Vil du vite om du vant? Ta en kikk på videoen.
Man har virkelig vært nødt til å ha tungen rett i munnen for å henge med på det fotballsko-reset som har vært i det siste. Men Joltter og Jakon har nå funnet seg til rette for å snakke litt om alt som har skjedd siden sist. Hva synes du har vært mest spennende den siste tiden? Del tankene dine med oss i kommentarfeltet under og på Facebook og Twitter.