Adidas er klare med ny Chelsea hjemmedrakt for 2014/15-sesongen

Den nåværende sesongen er ikke engang ferdig enda, men det stopper ikke Adidas i å presentere hjemmedrakten som troppene til Mourinho kanskje skal prøve å forsvare tittelen med. I en kampanje de kaller «Forever Blue» samler Adidas flere av stjernene til Chelsea for å fange essensen av kulturen til London-klubben. Vi har selvfølgelig tatt en nærmere kikk på den her.

Selv om Mourinho valgte å si at sjansene til Chelsea var talte for å hente pokalen hjem til London-klubben, så mener vi fortsatt at Chelsea fortsatt er en god kandidat. Men Adidas tenker allerede på neste sesong, og enten Chelsea tar tittelen eller ikke, så skal de ikke bekymre seg for å ikke være skikkelig utrustet til 14/15 sesongen.

Adidas har sørget for å produsere Chelsea drakter helt siden de tok over sponsoratet fra Umbro i 2006, og siden den gang har de bidratt til å gi Chelsea et design som rammer inn stoltheten som både spillerne og supporterne bærer med seg. Og kampanjen som presenterer den nye drakten setter strek under nettopp denne stolte historien og fotballarven.

Allerede nå kan du forhåndsbestille den nye Chelsea hjemmedrakten her – pris 659,- kr.

Drakten blir levert i den samme kongeblå fargen som Chelsea er så kjent for. Men de har faktisk ikke alltid spilt i den fargen. Fra begynnelsen av var nemlig de offisielle fargene til Chelsea Eton, som er en egen nyanse av blå (pastellfarge), og var veddeløps-fargen til den gangens klubbeieren Earl Cadogan. Men disse fargene ble byttet ut i 1912 med den kongeblå som vi kjenner til i dag og denne farget har blitt et symbol på kjærligheten klubben bærer på.

Hjemmedrakten er laget i et stripete design som henter inspirasjon fra slutten av 80-tallet og starten av 90-tallet. Med mørk og lys nyanse av blå foran og helt rent blå på baksiden, bærer drakten preg av klubbens to sider.

Allerede nå kan du forhåndsbestille den nye Chelsea hjemmedrakten her – pris 659,- kr.

Den velkjente logoen til Chelsea sitter som alltid på venstre side av brystet, men denne logoen er ikke den opprinnelige Chelsea-logoen. Chelsea har faktisk byttet logo fem ganger, og sist var da de fylte 100 år i 2005 da den nåværende logoen ble laget, og som mest av alt minner om logoen klubben hadde fra 1953-1986.

I likhet med mange av fotballdraktene fra Adidas så er denne Chelsea drakten laget med ClimaCool teknologi som gjør drakten veldig behagelig å ha på. Plasseringen av materialet i stoffer gjør at all fukt og svette blir absorbert og holder drakten tør og sørger for en lav vekt. I tillegg sørger materialet for at luften kan strømme rundt i drakten og holde temperaturen behagelig.

I kampanjen legger Adidas fokus på mange av de minneverdige øyeblikk som klubben har levert i nyere tid, og det er nettopp essensen av dette som Adidas og Chelsea prøver å gi uttrykk for. Administrerende direktør i Chelsea virker også ganske fornøyd med det nye designet: «Det kreative tema fra «Forever Blue» og rammer inn de minneverdige øyeblikkene, som lever i spillernes og fansens tanker er en fantastisk måte å få liv i den nye hjemmedrakten».

Allerede nå kan du forhåndsbestille den nye Chelsea hjemmedrakten her – pris 659,- kr.

Chelsea FC har i løpet av 2000-tallet virkelig markert seg som den storklubben de sikter etter å være, og med Mourinho tilbake på benken er det ingen tvil om at klubben drømmer om flere storhetstider. Denne nye hjemmedrakten hjelper spillerne med å uttrykke stolthet for klubben, og sammen med de beste teknologiene fra Adidas innenfor sportstøy er det ingen tvil om at «The Blues» vil fortsette jakten på storhet. For som José Mourinho sier i videoen: «Once a Blue, Forever Blue».

Denne sesongen skal riktignok overstås, men Mourinho og resten av troppen trenger i hvert fall ikke å bekymre seg for hvilken drakt de skal bruke neste sesong. Hva synes du om den nye drakten? Gleder du deg til å se dem spille i det nye designet? Del tankene dine med oss i kommentarfeltet under og på Facebook og Twitter.