Bak kulissene: Forever Blue med Hazard og Co.

Det er de små øyeblikkene som definerer helheten. Det handler ikke bare om å bære fargene, men det du gjør mens du bærer fargene. Forrige fredag presenterte Adidas Chelsea sin nye hjemmedrakt for neste sesong. Vi har tatt en kikk bak kulissene for å se hvordan det gikk da noen av Chelseas stjerner lagde videoen til «Forever Blue» kampanjen.

Chelsea har alltid vært en fotballklubb med stolte tradisjoner og store ambisjoner. Men det var først da Jose Mourinho kom til Chelsea i 2004 at klubben virkelig begynte å blande seg med toppen igjen. Forever Blue handler om øyeblikkene som går ned i Chelsea's historie som uforglemmelige. Både for individet, for klubben og for fansen. Derfor har Adidas samlet flere av de nåværende stjernene i Chelsea som har vært med til å definere den lidenskapen og kjærligheten som eksisterer for klubben.

Hver enkelt ble bedt om å peke ut ett spesielt øyeblikk i karrieren som Chelsea spiller - et øyeblikk de aldri glemmer og som definerer dem som Blue. Fem spilleres øyeblikk utgjør budskapet til kampanjen: Peter Chech redning på det siste straffesparket i Champions League finalen mot Benfica i siste sesong, Gary Cahills volley mot Tottenham fra forrige sesong, Oscars mål mot Juventus i Champions League, og Eden Hazard hattrick mot Newcastle i denne sesongen av Premier League.

Allerede nå kan du forhåndsbestille den nye Chelsea hjemmedrakt – pris 659,- kr.

I denne «Behind the Scenes» ser vi hvordan presentasjonsvideoen ble til og hvorfor de fem Chelsea spillerne skulle smøres inn i blått «slim». Steve Marks fra Adidas forklarer: «Vi ville bringe «Forever Blue» til live ved å bruke spillerne og de øyeblikkene som er spesielle for spillerne og skape en kultur av de spesielle øyeblikkene» og fortsetter: «Dermed kunne vi identifisere et spesielt øyeblikk som alltid ville være «blått» i hjertene deres».

Allerede nå kan du forhåndsbestille den nye Chelsea hjemmedrakt – pris 659,- kr.

Det var en ganske spesiell opplevelse efor spillerne også: «det var merkelig å skulle få laget skulpturen, spesielt da masken fra ansiktet ble tatt av var det akkurat som å våkne igjen», sier Gary Cahill. Hvor det har blitt av disse skulpturene senere vites ikke, men det er et rykte som sier at Fernando Torres har satt sin skulptur foran sengen sin, slik at han kan se seg selv feire et mål, slik at han ikke glemmer hvordan det gjøres.

Spøk til side. Den er selvfølgelig sendt med posten til Benfica som et lite plaster på såret over at de ikke fikk med seg pokalen hjem den kvelden.

Allerede nå kan du forhåndsbestille den nye Chelsea hjemmedrakt – pris 659,- kr.

Nei, nå skal vi nok gi oss. De fem skulpturene representerer selvfølgelig mye mer enn bare et mål, en redning eller en feiring. De representerer hva det vil si å være Forever Blue, men i følge Hazard trenger det ikke å være så mye å forstå: «Forever Blue – Chelsea er blå, Chelsea er fargen.», avslutter den giftige belgieren med en liten latter.

Det har vært en fornøyelse å bli med bak kulissene til Adidas «Forever Blue» kampanje og høre spillernes definisjon på hva det er som gjør dem blå for alltid. Vi må jo innrømme at vi liker kampanjen selv om vi i begynnelsen synes det var litt merkelig hvorfor Hazard og de andre ble smurt inn i slim. Hva synes du om Den nye Chelsea hjemmedrakten, og hvilket øyeblikk definerer deg som «Forever Blue»? Del tankene dine med oss i kommentarfeltet under og på Facebook og Twitter.