100+ Fantastiske juletilbud ❯

Bak scenen: Slik dekket adidas VM i Brasil

Året er 2014. Scenen er den største i hele fotballverden. Stedet er Rio de Janeiro, Brasil. Det er VM og adidas er all in. Symbolikken bak et VM i Brasil er enorm og det var absolutt noe adidas hadde tenkt å la gå ubemerket forbi. Faktisk var deres ambisjoner like høye som VM slev. I videoen ser vi hvordan adidas tilbrakte deres dager under VM.

Flere millioner mennesker fulgte den månedslange begivenheten som fant sted i Brasil sist sommer – unge som gamle, gutter og jenter, folk som ikke kan leve uten fotball og mennesker som ikke engang ved hvilken land Neymar er fra. Med så mange øyne fokusert på samme begivenhet er mulighetene for eksponering mange. Det blir ikke mindre av at vi i 2014 befinner oss i en verden hvor informasjon flyter på kryss og tvers på internett.

Under VM hadde adidas bestemt seg for å dekke begivenhetene døgnet rundt. Noe som i høy grad flyttet grensen for hvordan et VM ble dekket. Ikke minst fordi at det populære merket som offisiell sponsor hadde adgang til noen av de største legendene i VM-sammenheng, fra Cafu til Vieira og Beckham.

Adidas sendte live fra deres helt eget hovedkontor i Rio de Janeiro, noe som gjorde hele deres tilgan til VM helt unikt. De stod klar på hver eneste lille begivenhet som var verdt å kommentere og det åpnet opp mange nye dører. Det er da heller ingen tvil om at det ikke er siste gang adidas benytter seg av denne nye måten å sende store begivenheter på. Og hvem vet – kanskje Nike og PUMA står klar med deres helt egne kanaler når OL eller EM starter i 2016?

Det er spennende å se hvordan adidas ga VM en helt ny dimensjon ved å levere 24-timers livedekning. Vi synes ihvertfall at det var helt perfekt å kunne følge med på de aller nyeste nyhetene fra Brasil døgnet rundt.