Sommerens største fotballsalg

Måneden som gikk: Highlight Pack og Champions League ballen

Februar er årets korteste måned med kun 28 dager. Det er kan godt sees gjennom lanseringene, som ikke har vært like hyppige som normalt. Du må ikke misforstå, selve lanseringene har vært ville nok i seg selv, men mengden av dem har vært lavere enn normalt. La oss ta en kikk på februars lanseringer.

Februar er tradisjonelt sett synonymt med Champions League. Det er her turneringen sparkes i gang etter vinterpausen og det betyr også at adidas kunne presentere årets finaleball, som altså ble tatt i bruk i de første sluttspill-kampene. Vi gleder oss som små barn på julaften til å se ballen rulle i gang finalen i Berlin!

Du finner alle februars lanseringer her

Highlight Pack var navnet på Nikes første fargeoppdatering i 2015. Fargene kom med en begrenset spiller-støtte, da det kun var spillere som fortsatt spiller Champions League som får sponset skoene av Nike. Og for å gjøre de enda mer eksklusive er det kun Cristiano Ronaldo som får sponset de nye fargene av alle Mercurial fargene, og de resterende Mercurial-spillerne fortsetter i Shine Through modellene. Hvilken er din favoritt?

Det var ikke kun en ball adidas lanserte i februar. De ble også lansert sekundære farger til deres helt nye f50 adizero, med både en sort og en hvit, mens Predator Instinct gikk gult/sort design. Dermed fortsatte de å gi sine haters noe å snakke om.

Etter en vanvittig innledning på året tok Puma en lite pause i februar og det ble en enkelt lansering fra deres side med en hvit evoPOWER 1.2. Et klassisk og stilrent design som de fleste kan være enig om at faller i smak.

Du finner alle februars lanseringer her

Det har vært litt roligere i februar enn i januar, som i stor grad hadde nye lanseringer på løpende bånd. Til gjengjeld ble det måneden da Nike sendte sine nye 2015 farger ut. Du kan dele tankene dine med oss i kommentarfeltet under, på Facebook og Twitter.