Sommerens største fotballsalg

Unisport-logoen | Les mer om logoens utvikling

07.05.2019

Skrevet av Lydia Nguyen

Unisport-logoen har representert oss siden 1995, men har ikke alltid sett lik ut de 24 årene vi har eksistert. Les videre og lær mer om historien bak logoen og hvordan den har utviklet seg gjennom årene.

Unisport-logoen

Unisport startet som en liten lokalbutikk i hjertet av København, men har med tiden utviklet seg til å bli en av verdens mest kjente fotballbutikker, hvor vi selger produkter til lidenskapelig fotballfans over hele verden.

Unisport-logoen har alltid representert fotball. Dette gjennom den velkjente Unisport-grønnfargen, men også gjennom logoens lekne og inspirerende design. La oss se nærmere på hvordan logoen har sett ut gjennom årene.

1995 – Starten på Unisport

Reisen vår startet i København i 1995, og med en enkel logo som kun bestod av navnet "Unisport". Dette var starten på noe større og la grunnlaget for #unisportlife.

1997 – Oppdatert Unisport-logo

Unisport-logoen endret seg to år senere til å bestå av en hvit firkant rundt "Unisport" i svart. Dette var også første gang logoen inkluderte 'Fotballbutikk', noe som gjorde det klart for alle hva Unisport handlet om.

2002 – Første runde Unisport-logo

I 2002 introduserte vi den første runde logoen, som minner oss mer om logoen vi er kjent for i dag. Skrifttypen var oppdatert, og var igjen å se i en grønn farge.

2003 – Fotballen introduseres

I 2003 introduserte vi det du kanskje kanskje forbinder med Unisport, nemlig Unisport-logoen med en fotball, som gjorde det enda tydeligere at Unisport dreide seg om fotball.

2015 – Unisport-logoen du kjenner til

13 år senere, endret vi logoen til den vi har i dag. En enkel og stilren endring ga oss en mer transparent Unisport-logo som ser bra ut på alt som omhandler Unisport.

2019 - Det nye Unisport

Den nye Unisport-logoen er klar! Den nye logoen har et splitter nytt design, som fokuserer på det lekne og kreative i fotball. Logoen er en moderne fortolkning av Unisport og kommer til å være fotballens fremtid.